Monday, November 14, 2005

Stadionutbygging og andre rariteter ved Brann.

Jeg tar opp noe som jeg tipset Geir om for en liten stund siden, som nå har blitt tatt opp i media, men med en litt annen vinkling. Det jeg sikter til er denne saken på ba.no: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1822949.ece
Akkurat som Geir hadde sladder har jeg også litt sladder, en kollega av meg er bekjent med en av sjefene for Veidekke Hordaland, og han kunne opplyse om at Brann var helt umulig å ha med å gjøre når det gjaldt utbyggingen av stadion. De klarte ikke å innse at de ikke kunne få alt det de ville ha, for den summen som ble framlagt, nemlig120 millioner kroner.
Så for at Veidekke skulle kunne klare å gjøre alt det Brann ville måtte de enten legge mer penger på bordet, noe de sa konsekvent nei til, eller at alt kunne blitt klar lagt, men måtte bli bygget ferdig ved en senere anledning. Så igjen har Brann vist sin inkompetanse og forsterket sitt ståsted som en bakgårdsklubb.
Det som skuffer meg oppi alt dette er at Stor-Bergen viste veldig lite interesse rundt utbyggingen, de kom først skikkelig med på slutten, ifølge min kilde. Stor-Bergen som har mye erfaring med utbygging kunne ha dratt dette opp på et mer profesjonelt nivå, enn slik det har vært nå

Interessant opplysning
Jeg kom over noe interessant som viser hvor utrolig lite flink Brann er til å markedsføre seg selv og sine produkter. Som de fleste som vet er Chess en viktig støttespiller for Brann, og dette er en bedrift som kan markedsføre seg selv. Det jeg finner interessant er at Chess klarte å selge sine effekter (jakker og capser) for like mye som Brann klarte å selge sine effekter for (hei Hans © Geir).

Igjen viser Brann sin inkompetanse, jippi, for vi har et superlag pågang, med en fantastisk administrasjon!

Skrevet av Truls Wingsternes