Tuesday, November 15, 2005

Oppsop

Som kjent vil hovedtribunen først stå ferdig i 2007. Dermed må alle sponsorene og de med VIP-hvermannsen vente en ekstra sesong før de kan prøve sine nye seter på det som i dag er den såkalte Umbro-tribunen. Rosenborg har i dag et tilbud som minner på VIP-hvermannsen tilbudet til Brann. RBK tar 5400 pr. år, og det er sannsynlig at prisen vil ligge på noenlunde det samme hos Brann også Minuset er naturligvis ekstrautgiften på 15.000 som kommer oppå der igjen. Hva får du for de ekstra 15.000 kronene? Egen pølsekiosk?

Sponsorer
Aldri før har Brann blitt viet så mye tv-tid som i år. Dermed er det all mulig grunn til å jekke opp sponsorsummene når de nåværende kontraktene går ut. Noen sponsorer mener de bør få rabatt for et langt sammarbeid og stor lojalitet. Hvorfor det? Tilhengerne får det aldri. Når alt skal gjøres opp er sponsorene kun ute etter en ting : Å få profilert logoen sin hver søndag. Beklagevis finnes det ikke folk i Idrettsveien som er kapable nok til å forvalte merkenavnet og produktet Sportsklubben Brann.

Verdier
De siste årene har VIF vært veldig klare på hva slags verdier de prøver å ha i klubben. Kampsakene er motstanden mot rasismen breddeidretten, og at "alle" er velkommen i klubben som en gang var forbundet med Oslos østkant. Brann har ingen synlige verdier, og kanskje det er en av grunnene til at de er akterutseilt. Sponsorene er jo ofte opptatt av at det de sponser har et verdigrunnlag, og at sponsoren håper å dra litt "goodwill" med å assossiere seg med verdiene til klubben(e) de sponsorer. Brann sine verdier ikke eksisterende og/eller usynlige. Det er Brann sitt ansvar å gjøre de synlige...Det handler om å bygge opp en merkevare her, Jæger!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home