Grab that cash with both hands and make a stash
Det er bare 2 måneder igjen av årets sesong, og Rosenborg har igjen greid å nå CL. Allerede før en eneste kamp er spilt er det klart at Trønderklubben allerede er sikret 60-70 millioner, selv om de skulle tape alle kampene. Dermed vil Trønderne få et enda større økonomisk forsprang. Men det er ikke bare på grunn av CL-deltakelse at RBK nok en gang stikker i fra konkurrentene.
75 millioner over over 8 år
Rosenborg har i dag Adidas som draktsponsor, og den nåværende avtalen med utstyrsgiganten går ut etter årets sesong. Allerede rett fjorårets sesongslutt var flere av Adias sine konkurrenter i kontakt med Rosenborg, og ga tilbud. Adidas var ikke interessert i å miste RBK som sponsorpartner, og har dermed strukket seg veldig langt. Den nye avtalen med Adias ble klar såpass tidlig som i januar, og Adidas punger med 75 millioner kroner for et åtteårsavtale med Rosenborg. Det vil si at klubben får drøye 9 millioner (9.375) pr. år. I følge rbkweb lå den gamle avtalen på rundt 2.5 millioner pr. år. Adidas har som Umbro (som sponsor Brann) fått en tribune på henholdsvis Lerkendal og Brann Stadion som heter Adidas- og Umbrotribunen.
Brann
Klagogsyt blir nesten flau når vi skal skrive om Brann på dette området. Sponsoravtalen med Umbro er verdt et sted mellom 1.5 og 2 mill....Dermed er det et "lite" stykke opp til suverene Rosenborg og etterhvert VIF som passerte Brann i fjor. I år er også Viking i ferd med å passere rødtrøyene på inntektssiden. For en liten stund f ansatte Brann Vibeke Johannesen for å forsterke markedsavdelingen. Hun kommer fra markedsavdelingen hos Scandic Bergen City, og har dermed forhåpentligvis mye kompetanse og innsikt som vår kjære sjefsklovn Kristian Jæger mangler. Hvor god Brann sin markedsavdeling er vil vi få se om 3 år når nye Brann Stadion står ferdig. I mens er det bare å krysse fingrene å håpe...
0 Comments:
Post a Comment
<< Home