Tuesday, January 04, 2005

Lett blanding

Jeg har skrevet om årets Branndrakt en gang tidligere, men må supplere litt. Det må både for Brann og oss være ønskelig at drakten skal brukes utenom kamper. Dermed får vi kanskje se flere i Branndrakt enn i engelske, spanske og italienske drakter. Veien å gå for dette er først å ansette en som ser verdien i å selge eneretten til sponsormerker på drakten. Ikke overaskende ser ikke Brann denne verdien, men vil ha heller ha mange små sponsorer enn en stor som samlet ville gitt mer penger i klubbkassen. Men med all reklamen vil folk nødig bruke drakta utenom på kamp - man ønsker ikke å gå rundt som levende reklameskilt! Men Brann tror tydeligvis ikke det er noe automatikk i at mindre reklame fører til at supporterne plutselig begynner å gå med drakten til daglig.

Kristian Jæger tyter hele tiden om merkevaren Brann. Ganske pussig da at Brann plutselig velger fargen svart (!) for å bygge opp denne merkevaren. Dette er med på å bygge ned Brann som merkevare! I tilegg må Brann få opp kunnskapen og interessen om Brann innad i klubben!
La oss begynne med nettsidene, brann.no. En skam av Brann å ikke ha et bedre nettsted. Verken innhold, teknisk løsning eller profilen holder mål. Tror ikke idiotene i idrettsveien skjønner hvor viktig markedsførings og 'goodwill' kanal et godt nettsted kan være (bombe!). Kunnskapsnivået i Brann, om klubben og bedriften de jobber i, er også skremmende svakt! Ringer du til Brann Stadion vet de ikke stort mer enn den vanlige mannen i gaten. Helst foretrekker de å behandle "kundene" sine som dritt (Næmen, hei Jan Erik!). Alt det jeg har skrevet om nå er endel av Brann-kulturen. Trist som faen !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home