Juletrær til salgs
I forrige lanserte Brann draktene for sesongen 2005. De fleste supporterene hudflettet draktene, og med rette. Den eneste som strålte over de nye draktene var butikkansvarlig Hans Lokøy. Ellers er det verdt å merke seg at Hans lokøy har et nærmere forhold til Man. Utd enn til Brann. Det mange reagerte på var at det var svarte striper på drakten. Hans Lokøy derimot skjønte ikke denne kritikken. Han mente at logoen i alle var rød og hvit, og at det var topp! Med dette viser Hans Lokøy at han ikke har forstått noe som helst. Det som identfiserer Brann er fargene rød og hvit. Det som identfiserer LSK er fargene gul og svart. Det som identfiserer Norge er fargene rødt, hvitt og blått etc etc. Tviler på at LSK vurderer å skifte draktfarge til gul og blå. Nei, slikt kan bare skje i Bergen! Brann "voldtar" identiteten til klubben med å komme rekende med en slik drakt!
Draktene for 2005 er priset til 650,-. Nå er det veldig fristende å refse Brann for nok en gang å flå tilhengerne sine for penger. Men sannheten er at det er slik markedsprisen er i alle klubber. Drakter har blitt en viktig inntjeningskilde, og det er derfor mange lag skifter drakt fra år til år. Uansett, å betale 650,- for å være en vandrende reklameplakat er drøyt.
Like etter årets cupfinale annonserte Lokøy at målet hans var at Brann Butikken skulle ha like mye i omsetning som VIF sjappa. Nok en gang viser Lokøy sin fullstendige mangel på kunnskap. VIF sjappa ligger sentralt i Oslo Sentrum, og i tilegg selger de også kampbilletter. Brann sin butikk ligger elendig til, nemlig på Brann Stadion. Om vi ser bort fra de som bor i nabolaget er det INGEN som går forbi Brann Stadion til vanlig. Brann kommer aldri til å slå VIF sjappa med mindre de lager en Brann Butikk på Bystasjonen eller Torgalmenningen. Likevel tror duste-Hans Lokøy at de vil ha en omsetning, som VIF, på 8-9 mill pr. år. Jada....flott Hans! Du er smart! Hans Lokøy er nok en av de som tror på julenissen også.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home