Saturday, October 14, 2006

Gullprat...

Jeg gir opp! Jeg takler det ikke mer! Jeg legger meg flat! Presset er blitt for stort! Jeg må bare innrømme det....

Jeg tenker faen meg bare på gull og atter gull!!! Riktignok fremstår undertegnede utad som en pessimist som mener at gulltoget gikk for lenge siden, men hos Geir Vårdal lever gullhåpet fremdeles i beste (eller kanskje ikke i beste, men du skjønner....) velgående.

Sølv er bra
Om en drøy uke kan det bli tidenes gullkamp på Brann Stadion, men det betyr at Brann MÅ slå Lyn på søndag. Om det ikke skjer, og Mjelde igjen begynner med pisspreiket om at denne sølvsesongen har vært bra så er det på tide å kansellere kontraktsforhandlingene å be Mjelde begynne som agronom på Haus.

Tidenes skuffelse : 2005
Alt annet enn gull vil være en skuffelse. Men ikke like skuffende som i fjor. Det var nemlig da Brann hadde århundrets sjanse til å kapre tronen i fotball-Norge, men den greide de å sløse vekk på høsten. Det er faktisk den mest skuffende sesongen med Brann jeg har opplevd (nei, jeg har ikke opplevd 1964-sesongen). Om Brann igjen misser gullet fremstår laget virkelig som Norges svar på Real Madrid både kjøpemessig og sportslig sett.

RL
Den første runden i fiaskoen i Royal League spilles 11/12 nov, og Brann har annonsert at de vil fylle tribunene. I tillegg hevder Jæger og Brann at vi som har partoutkort vil få noen fordeler. Kan ikke helt si at jeg har stor tro på dette. Mitt tips er at fordelen blir at billetten kommer til å koste 170,- istedenfor 200,-. Det er rett og slett for dårlig, og med slike billettpriser kommer det MAKS 4000-5000 på kampene. Vil i det hele tatt overaske meg om det kommer såpass mange. Tross alt er RL en fryktelig dårlig idè, og det har ingen spesiell verdi utover å være såvidt rangert over en helt vanlig treningskamp. Merkelig at de ikke bare la ned hele turneringen!

2 Comments:

At 1:10 am, Anonymous Anonymous said...

Slapp av Geir. Du skal få slippe å leve under dette trykkende gullhåpet ditt. I morgen taper vi som kjent for Lyn. Og Rosenborg vinner mot HamKam på mandag. Da er løpet kjørt og du kan gå tilbake til livet slik du liker det. Å syte og klage litt over møkkalaget Brann!:)

Vel, snakkes kanskje i morgen (faktisk senere i dag...) i mylderet av Brannsupportere på Ullevaal!

 
At 12:08 pm, Blogger Lars said...

Typisk deg å ødelegge alt med å innrømme at du tror på gull. Vi andre holder tett om det, vel vitende om at Gud straffer oss for å si det høyt. Alt er din skyld Geir, som vanlig...

 

Post a Comment

<< Home