Friday, January 13, 2006

Mer VIP

Kristian Jæger publiserte forleden optimistiske spådommer ang. skandaleklubbens nye VIP-fasiliteter. Som kjent vil dette bringe nødvemdige midler inn i en bare sånn passe god klubbkasse. Faremomentet er naturligvis at sponsorene nå blir ivaretatt både i hodet og i ræven, mens for den vanlige mannen i gaten blir det trangere kår.

Enda mer VIP
Brann har allerede signalisert at de vil sette i gang enda et VIP-tilbud for privatpersoner. Dette vil bli nesten det samme som VIP-hvermannsen, bare at dette tilbudet vil "kun" gå over 6 år istedenfor ti. Dermed blir antall billetter som legges ut for andre svært begrenset. Dette er naturligvis trist ettersom laaangt i fra alle har såpass god økonomisk handlefrihet som det kreves for å hoppe på et slikt tilbud fra Brann.

Klokkesvingen
Brann har allerede sagt at nye Klokkesvingen vil bli den nye familietribunen på stadion, ettersom Store Stå (BBB) etterhvert vil flytte over til nedre del av Hansatribunen.

Fra aktiv til passiv
Konsekvensene av Brann sin prioritetslinje er åpenbare. Kjernen av Stadionpublikummet går fra å være "trofaste" supportere til å bli en blanding av store og småbedrifter og deres kunder. Dermed vil ikke Brann stadion lenger være en like "fryktet" arena å komme til som før. På den måten mister Brann stadion en av sine mest kjente USP (unique selling points), og publikummet går fra å være aktive deltakere til å bli passive deltakere.

Men (u)heldigvis gjelder ikke denne utviklingen bare Brann. Denne utviklingen ser vi i alle land og divisjonssystemer. Dermed vil fotball ha en like "stor" atmosfære som en tennismatch på Eurosport...

1 Comments:

At 4:01 pm, Blogger skipper said...

Hi Geir
Intrigued to note your visit to my blog was from the east coast of USA and yet you are based in Bergen. I never cease to be bewildered by the web and its mysteries
Bill Jones

 

Post a Comment

<< Home