Wednesday, April 13, 2005

Skandale

I går var vi vitne til nok en skandale i CL. San Siro ble pepret av bluss og flasker. Jeg skal ikke forsvare at det ble kastet ting inn på banen, men jeg skjønner de jævlig godt.

"Dommeren har alltid rett"
I tillegg blir det hele jævligere når Merk garantert kommer til å komme med tåpelige utsagn som "fra min posisjon så det ut som....." eller "Jeg var sikker i min sak, og er enda sikrere etter at jeg så-tv-bildene". I tillegg vil selvsagt alle dommere gå ut å forsvare Merk å gjøre han (som Frisk) til en martyr. Det er selvsagt synd at ting blir kastet på banen, men det er viktigere å finne grunnen til dette. Om dommerne faktisk hadde hatt øyne hadde denne situasjonen (og den med Anders Frisk i Roma) aldri oppstått. Men av sine kollegaer får de aldri kritikk eller råd slik at de kan bli bedre. Neida, i dommerkretser jubles det heller, og kollegaer kommer med utsagn som "Bra dømt". Hvordan kan dommerstanden bli bedre når dommerne selv ikke er villig til å se eller innrømme egne feil? Det må bli slutt på denne idiotiske vinklingen at alt er tilskuerne og Mourinho sin feil. Dommerne har en jobb å høre, og gang på gang gjør de faktisk jobben helt feil! I arbeidslivet ville slike feil gjort at de hadde fått en advarsel (evt sparken). I fotballens verden får de heller ros...(og mer lønn)

UEFA er feig
I skrivende stund er det ikke bestemt hva slags sanksjoner Inter får. Men UEFA er en feig organisasjon, og vil derfor ikke ikke ramme en storklubb som Inter spesielt hardt. Mitt tips er at de får en saftig bot, og må spille 2-3 kamper for lukkede dører. Men om dette f.eks hadde vært en liten klubb, som RBK, hadde saken vært en helt annen. Da er jeg sikker på at "troillungan" hadde fått en saftig bot, og blitt utestengt fra e-cup spill i 1-2 sesonger!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home