Fotballen er blitt akseptert
I fjor kunne Brann presentere tidenes overskudd. Dermed skaffet de seg et brukbart økonomisk fundament, og dette fundamentet blir holdt oppe av investorer som Idar Vollvik og gruppen Hardball.
Akseptert i næringslivet
Nå er fotballen blitt akseptert av næringslivet. Det merker klubbene med at VIP-lokaler er et "must", og medias dekning av sporten gjør at bedrifter ser et stort eksponeringspotensial med å sponse en klubb. I tillegg til eksponering bruker bedrifter nå klubbene til ting som møter, konferanser, fester etc...
Vi blir ofret
Denne utviklingen fører naturligvis til at bedrifter blir en enda viktigere brikke i fotballfamilien. Dette går selvsagt på bekostning av oss som ikke er sponsorer. Vi blir ofret siden klubbene vet at vi alltid vil være der. De tar det dermed også for gitt at vi vil finne oss i alt. Men her må Brann trø forsiktig. Om de fortsetter i samme negative spor som nå, skal det bli veldig interessant å se kundemassen til Brann om 5 år.
VIF
En viss klubb som opprinnelig holdt til i Oslo-Øst har funnet en fin middelvei. De har sett og forstått at Klanen er klubbens største og viktigste eksponeringskanal. Derfor får Klanen knappe 4500 billetter til en cupfinale. Brann er derimot en av Norges minst supportervennlige klubber, og avspiser sine tilhengere med 300 billetter.
Hallvar Thoresen
Mye kan sies om Hallvar Thoresen sin periode i Brann, men han er den første og siste Branntreneren som har tatt intiativ til å få publikum og spillere til å komme nærmere hverandre. En gang i året arrangerte han åpne treff med publikum og spillere...Dessverre er denne tradisjonen en saga blott.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home