Tuesday, April 12, 2005

En totalopplevelse

I sin tid som formann i Brann snakket Harry Herstad om at vi som kom på stadion ikke bare skulle få se en fotball, men få en totalopplevelse. Kampen i seg selv skulle bare være en bonus i forhold til alt det andre gøye du fikk oppleve med å gå på stadion

Høytalere
Som endel av denne nye totalopplevelsen kjøpte Harry Herstad nye høytalere for 3 mill (som Brann ikke hadde).

GullBrann
En annen del av totalopplevelsen er å få se maskoten GullBrann. I sin tid var det en maskot for DNB når de var hovedsponsor for Brann, men har i de senere år beklagevis blitt overtatt av Brann. GullBrann er harry og patetisk! Få faenskapen vekk!!

Jæger
Om Kristian Jæger hadde konsentrert seg om å få i havn gode sponsoravtaler istedenfor å finne på idiotisk pauseunderholdning hadde Brann kanskje fått gode sponsoravtaler! Har aldri skjønt det der mer at selv sponsorene på død og liv må være lokale. Ser for meg Vodaphone tropper opp på Old Trafford og må gå hjem med uforretta sak fordi en representant i styret er hovedaksjonær i Manchester Lokaltelefonselskap AS, som imidlertid bare kunne hoste opp en tiendedel av beløpet til Vodaphone.

Selge Brann utover Bergen
Driftingen av fotballklubbene (minus Brann) er etterhvert blitt proff. Utfordringen er å selge Brann utenfor Bergen. Det er det folk med kompetanse i merkevarebygging som kan hjelpe til med. Om Brann bare skal selge seg selv i sin egen lille fiskerlandsby kommer flere lag enn bare VIF, RBK og FFK til å være foran Brann på sponsorsiden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home