Draktsponsorene
Ikke før har jeg skrevet nok en sak om draktsaken, så kommer det et opplsag i avisen om årets drakt. I dagens utgave av BT er Jæger ute og brisker seg, igjen. Skrytet hans skyldes at verdien på Branndrakten er nå drøye 16 millioner. Nå skal vi se, hvem er det som har sponsorlogoene sine på drakten? Sparebanken Vest, Chess, Toro, Frydenbø, Hansa (blir skiftet ut) og Gaia.
Men er denne avtalen virkelig så fantastisk?
Klubber som Hammarby, FCK og Vålerenga har folk som innser verdien i at klubbfargene er viktigst (Hei Lokøy) og KAN gjøre vel så gode inntekter på ei stilren drakt gjennom meget høye salgstall. Brann går motsatt vei. Får litt lommerusk for å redusere salget og nøyer seg med det.
Nei, nei, nei!
Hva er det som får Jæger til å tro at man absolutt får så mye mindre sponsorpenger av å ha én draktsponsor? De greier det utmerket i FCK, Vålerenga gjør det ikke så verst de heller. Dessuten - selv om man skulle få mindre for å ha bare en eksklusiv sponsorplass enn å dekorere hele drakten, ville garantert det økte draktsalget veid opp for dette. Som det ble nevnt her - FCK har økt draktsalget sitt med 20%. Og de hadde tilogmed ei pen drakt fra før. Hva kunne vel ikke vi få til?! Til de som ikke vet det, har FCK 1 sponsor på drakten, mens VIF har 3. For å holde oss til VIF, så drar de inn så å si like mye på drakten med 3 sponsorer som Brann drar inn med 6!!
0 Comments:
Post a Comment
<< Home