Monday, March 07, 2005

Billettpriser for 2005 og billettfordeling med en evt. finale

Billettprisene for årets Tippeliga er blitt publisert, og Brann kommer til å være blant de dyreste.
Om vi ser bort fra billigplassene på nedre del av Hansa og feltene F og G, vil Brann i år operere med tre prisklasser for de andre sitteplassene. Disse billettene vil koste mellom 230 og 250.

Den beste fordelen med sesongkort
For oss med sesongkort er ikke prisene så avskrekkende. En av fordelene med sesongkort er at vi betaler mindre pr. billett enn andre som kjøper billetter til enkeltkamper. Som et eksempel vil jeg bruke meg selv. Jeg sitter på Felt C, rad 2, plass 15. Om jeg skulle kjøpt den plassen for en (1) kamp ville det kostet meg 230,-. Men siden jeg har sesongkort betaler jeg "bare" 152,- pr. kamp

Hva skjer om Brann kommer til cupfinalen?
I år har Brann fått 3-4000 nye sesongkortinnehavere. Disse vil ikke få tilbud om kjøp av cupfinalebilletter, hvis Brann kommer til finalen. Den retten er forbeholdt de 2300 første som fornyet sitt gamle sesongkort. Men om Brann, mot formodning, skulle komme til cupfinalen blir det bråk. De nye sesongkortinnehaverne vil garantert ha "glømt" at Brann sa i fra om dette, og vil gå til BT og BA med sine "tåredryppende" historier.
Eksempel 1 : Ola (15) fikk ikke cupfinalebillett.
-Det er en skandale. Jeg har vært på mer enn halvparten av hjemmekampene siden 2002, og i år kjøpte jeg sesongkort. Jeg føler meg forrådt, hulker Ola.

I tillegg vil nok markedsavdelingen til Brann komme opp med noen nye sprell.
Eksempel 2 : 5000 av Brann sine 6000 finalebilletter gitt vekk til Gaia
-Gaia har betalt 10.000 for dette privilegiumet, og sponsorene er det viktigste for oss. De inngikk denne avtalen i fjor, men nå har plutselig pågangen for billetter økt. Slikt var det ikke i 1999. Da greide vi knapt nok å selge ut kvoten vår, sier Kristian Jæger.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home