Tuesday, June 21, 2005

Fotball går på helsen løs

Det hele startet kort tid etter etter at ydmykelsen over Rosenborg var slutt. Det var en fin og trivelig dag på stadion, solen skinte og lagde sjeldne varme dager i juni. Vel, når jeg tenker meg om, var vel været like bedritent da som det alltid er, men ved å skape et falskt pent bilde av tilværelsen får jeg økt kontrasten til det som skulle følge.

Plutselig begynte jeg nemlig å kjenne en stikkende smerte ved ribbeina på høyre side hver gang jeg hostet, lo etc. Dette gikk meg hus forbi ettersom seiersrusen fremdeles satt som spikret i hele kroppen. Problemet kom dagen etter, altså i går, da vi latet som om Brann skulle vinne serien, glad for å slippe å se Brann spille på 1 uke.

Som sagt, den skjebnesvangre mandagen kom et ... skjebnesvangert problem. Å føle smerte i ribbeina når du hoster er ille. Men å føle smerte når du ler, hoster og snakker er kjipzor de luxe. Det ble tirsdag og det lille barnet henvendte seg til sin mor som er sykepleier for å få en diagnose. Å være hos sykepleieren gikk stort sett ut på å kle av seg på overkroppen å bli klådd på av en kvinne. Bare så synd at dette var mamma. Hun var flink til å klå dog, og kjente strekker både her og der. Diagnosen ble der og da slått fast til at dette var strekk i ribbeina eller noe slikt som følge av "overdreven" jubling på de 4 målene til Brann.

Å bli kvitt dritet tar sin tid, og det finnes ingen kur for det. Nevnte jeg forresten at jeg ikke en gang kan ta et host før smertene kommer, og at det gjør forpult vondt hver gang jeg ler.
Derimot kjenner jeg ingen smerte om jeg er sur eller lignende. Derfor har jeg bestemt for å være forbanna i 1 uke for å se om det hjelper :D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home