Thursday, December 02, 2004

...now my dream is finally coming true

Noe har skjedd i løpet av høsten. Brann kjøpte Bengt Sæternes, noe som har vist seg å være verdt hver krone. Brann kjøpte Paul Scharner, som etter en treg innledning ser ut til å komme i storform. Brann fikk bronse. Brann vant cupfinalen. Tippeligaens mest ettertraktede spiller, Alexander Ødegaard, måtte faktisk tenke seg nøye om før han valgte å si nei til Brann.
Hva betyr dette? Jo, at jeg har håp! Jeg har tro på at noe er på gang i idrettsveien. Å ha håp når det gjelder Brann er vanligvis farlig. Men denne gangen skal jeg ikke se bort i fra at håpet, og alle de våte drømmene blir virkelighet. Brann brøt en barriere med å vinne årets cupfinale. Endelig vant Brann noe igjen. Nå kan jeg endelig se venner fra trøndelag (ja, jeg vet at det er utrolig å ha venner defra) i øynene igjen, i visshet om at noe stort pågår i vår ikke lenger skandale-
ombruste sportsklubb.

Jeg tror at cupfinalen var begynnelsen på en god epoke for Brann. Ingen bør bli overasket om Brann nå blir en maktfaktor i norsk fotball. For bare 2 år tilbake hadde valget vært lett for Ødegaard. Han ville valgt RBK foran Brann uten betenkningstid. At han nå måtte ha betenkningstid, viser at Brann virkelig er blitt en attraktiv klubb. I tilegg virker det som om Monsamjelden faktisk jobber med en gjeng med seriøse idrettsutøvere. Det er også noe nytt. Vanligvis er Brannspillerne mest opptatt av å utnytte "heltestatusen" sin på by'n, istedenfor å trene. Men denne mentaliteten ser ut til å være (nesten) ikke-eksisterende. For første gang vurderer jeg å sette penger på at Brann blir seriemester!!! MEN ingen tipping før kalenderen viser 3 april, og da er det 1 uke igjen til seriestart. Som selvskryt kan det sies at jeg har tippet rett tabellplassering for rødtrøyene de to siste årene.

Om noen timer er det Malmö FF som står på motsatt banehalvdel. Det vil ikke forundre meg om Brann vinner. Men det vil heller ikke forundre meg om Brann taper. Uansett, så tror jeg at noe er på gang! ¨

0 Comments:

Post a Comment

<< Home