Tuesday, November 30, 2004

Trønderpakk

SCHMOKK! SPLÆSJ! Jeg tok meg til ansiktet. Kjente blodet renne i strie strømmer nedover ansiktet mitt. Blodet fortsatte på sin vei og begynte å dryppe ned på genseren. Samtidig kjente jeg at jeg var kald og våt. Det var følelsen av å få en bøtte med kaldt vann slengt over kroppen, samtidig som jeg hadde fått et knyttneveslag.

Det er noenlunde hvordan jeg følte meg når jeg leste at Ødegaard valgte å anlegge trønderbart og mokkasiner, istedenfor å komme til Norges svar på Stalin sine gruver i Sibir. Som kjent bygges det stein på stein ikke bare i Sibir, men også i Vestlandets hovedstad. Soma, Sæternes og Scharner etc ville alle til Bergen for å oppleve stein på stein regime til Monsamjelden. Ødegaard valgte Rosenborg og Trondheim. Dermed valgte han å gå til en klubb som er i ferd med å miste hegemoniet, er sjanseløse i Champions League, og sparker treneren nådeløst.. Denne klubben skal nå Ødegaard varme benksetet til i 2005. Som sagt over ser det ut som hegmoniet i norsk fotball er over. Forhåpentligvis allerede neste år, og da bør det være Brann som bryter rekken av seriemesterskap til trønderne. Ingenting hadde vært bedre om rødtrøyene allerede hadde sikret seg gullet i 3. siste serierunde som skal spilles på Lerkendal. Dermed kan Ødegaard være vitne til Rosenborgs fall fra tronen, og får forhåpenltigvis ikke vise seg fram i noe e-cup av noe slag. Jeg minner om hva Stian Ohr sa rett etter overgangen fra VIF til stabæk: -Jeg går til Stabæk for å vinne noe.
Neste år skal stian Ohr kose seg med å spille kamper mot lag som Løv Ham og Follo. Nå får nok ikke Ødegaard en slik nedtur, men at han ikke får oppleve å vinne noe i RBK kan godt skje.

Når Ødegaard nå tok sitt valg, var han i alle fall ærlig nok til å innrømme at det var den øknomiske biten som avgjorde klubbvalget. Alt dette pisspreiket med magefølelse er, selvsagt, bare tull. Vi vet alle at spillere går der pengesekken er størst. Det er greit nok. Han går der det beste økonomiske tilbudet foreligger. Samtidig skal vi ikke glemme at det var en viss trønder som nesten lovte Ødegaard til Brann foran et fullsatt Oslo Spektrum. Alt han gjør handler om reklame, uansett hvor mye han påstår at han har "hjertet i Brann". Jeg har fremdeles fæle bilder på netthinnen av Vollvik som løp æresrunden sammen med spillerne på Nadderud, etter at finaleplassen var sikret.

Dermed er det bare å smøre seg med tålmodighet å se hva Brann kommer opp med. El-Fakiri har vært nevnt, men han vil fullføre kontrakten sin med Monaco før han flytter på seg. Dermed kan en flytting til Norge først skje i sommerferien. Eller bør Brann kanskje ta en titt på Trond Fredrik Ludvigsen, igjen?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home