Visjon og kjerneverdier
I Brann sitt VIP hefte har vår kjære markedsdirektør, Kristian Jæger, skrevet ned Brann sin visjon, og kjerneverdier. Disse er :
-Ærlighet
-Entusiasme
-Inkluderende
-Målbevist
-Ydmykhet
Hvordan følges disse kjerneverdiene opp? Det tok jeg en titt på.
Kjerneverdi nr. 1 - Ærlighet
Før årets semifinale var Brann og Brann Bataljonen Bergen (BBB) enige om at BBB skulle få tildelt ca 700 billetter til en evt cupfinale (sesongkort ikke medregnet). Men hva skjedde? BBB endte opp med å bli tildelt 200 billetter. Dermed satte Brann Norgesrekord i tildeling av få cupfinalebilletter til egne supportere. Det samme skjedde i 1999. Det året var daværende BST lovet 1500 billetter. De endte opp med 800 billetter.
Kjerneverdi nr. 2 - Entusiasme
Det har Brann masse av. Kanskje litt for mye. Entusiasmen er så stor at webansvarlig Hans Lokøy ikke greier å telle lenger. Takket være Hans Lokøy sine usannheter om at diverse kamper nesten har vært utsolgt, har nok mange latt være å gå. For å ta et av mange eksempler kan vi holde oss til det ferskeste eksempelet. Det var mot Halmstad, der han meldte på brann.no at det så å si var utsolgt. Som vi alle vet kom det 11.700. I praksis betyr det at det det var 3000 ledige plasser igjen. Dette er veldig langt fra fullsatt, Hans. Samtidig kan dette også komme under punktet ærlighet. Entusiasme er noe Kristian Jæger heller ikke mangler. Han er ansvarlig for kanskje det teiteste forslaget fra markedsavdelingen til Brann. Det var nemlig at bompengeringbodene rundt Bergen skulle selge sesongkort.
Kjerneverdi nr. 3 - Inkluderende
Det er i alle fall Brann. Til årets cupfinale fikk BBB 200 billetter. De ansatte, spillerne etc fikk fire ganger så mange billetter. Sponsorene fikk 15 ganger så mange billetter. Det resterende billettene gikk til sesongkortinnehaverne. Det er kjekt å se at Brann inkluderer alt som kan krype å gå av sponsorer, og deres familier. Lyn tar vare på egne supportere, Brann gir sine finger'n. Vanskeligere er det ikke!
Kjerneverdi nr. 4 - Målbevist
Kristian Jæger var tydeligvis ikke veldig målbevisst på skolen. I VIP hefte påstår han nemlig at målbevist er en av Branns kjerneverdier. Om Kristian Jæger hadde fulgt litt med i skoletimene, hadde han kanskje fått med seg at det skrives målbevisst.
Kjerneverdi nr. 5 - Ydmykhet
Det viste Brann masse av når undertegnede sendte de en mail på hvorfor de tok hele 50,- i gebyr på cupfinalebillettene. Daglig leder i Brann, Jan Erik Larsen, hadde dette ydmyke svaret å komme med: "Du behøver imidlertid ikke innløse din billett hvis du synes dette er for mye. Det er nok av folk som gladelig betaler et ekspedisjonsgebyr". Kundebehandling er tydeligvis noe som har gått Sportsklubben Brann hus forbi. Et annet eksempel er "nystemten". I sin tid var det BST som kom med forslaget om å innføre den før kampene på Brann Stadion. Daværende direktør i Brann, Harry Herstad, bare lo av forslaget, og kalte det tåpelig. Men vår høyst middelmådige keeper på den tiden, R. Westad, fikk høre om dette forslaget, og mente det var et kjempebra tiltak. Da sa Harry Herstad "Jammen da gjør vi det"...
0 Comments:
Post a Comment
<< Home