Wednesday, November 17, 2004

Mas og tjas (Dedicated to Truls)

Ikke før har man lansert "klag og syt" siden, så oppdager man at det finnes faste lesere av denne spalten. Og jammen begynner de ikke å mase om nye artikler. Her er noe av "maset" som kom etter en knapp uke uten noe nytt på siden:

er det lite å skrive på klagogsyt fortiden Geir ?
Geir`_`, mye man kan klage på fortsatt ?

Dermed fant jeg ut at det var på tide å legge hodet i bløt. Virket det? Les den (u)spennende historien her!

For å kunne legge hodet mitt i bløt, var det viktig at jeg hadde noe å legge hodet i bløt i. Til dette formålet fant jeg det gunstig å bruke en bøtte. Den fylte jeg opp med temmelig kaldt vann, og med dette enkle utstyret var det bare å sette i gang.

Uten mer utenomsnakk førte jeg hodet langsomt ned i bøtten. Dette virkelig i henhold til å "legge" hodet i bløt, og ikke bare klaske det nedi og således "slenge" hodet i bløt. Nede i bøtta kunne jeg virkelig kjenne vannets bløthet, og jeg følte at mitt hode var ganske så lagt i bløt. Især etter mine definisjoner.

Ettersom dette forsøket kun gikk ut på å legge hodet i bløt, og ikke å holde hodet kaldt, så jeg ingen grunn til å leke fisk noe lenger enn nødvendig. Jeg løftet derfor hodet forsiktig ut av bløt, og opp av bøtten.

Dette lille forsøket førte til at hele hodet mitt ble dryppende vått, ja, som dynket i vann. Dette i seg selv var ingen stor overraskelse, og i mangel av andre overraskelser må forsøket sies å være blottet for sådanne. Skuffelsen var dog stor siden dette ikke hjalp på min påståtte skrivesperre.

Å legge hodet i bløt fører til at hodet blir vått. Tro det eller ei. Noe mer enn det ligger det ikke i det. Skuffende. Jævlig skuffende!



0 Comments:

Post a Comment

<< Home