Tuesday, October 26, 2004

Ord for dagen

Media er og blir er hemsko, derfor gledet det meg at Bengt Sæternes sier noen ord om dette i dagens utgave av BT. Til BT sier han -For meg vil det være ideelt om journalister ikke snakker med meg i det hele tatt. Bra Bengt! Derfor er det sterkt beklagevis at stein på stein fjotten forlanger at spillerne skal stille opp for media etter kamp. Hva er vitsen? Som Bengt Sæternes sier blir ting bare vridd og snudd på. Hvem kan glømme Brann2 kampen der Charlie Miller uttrykte et ønske om å snart være tilbake i startellveren. Dette ble da slått opp i BA og BT med overskriften "Miller vil vekk fra Brann". Om Mjelde hadde vært litt fornuftig hadde han oppfordret alle til å gjøre som B.S. Journalister er boss, og bør behandles deretter!

Legendariske Alf Ramsay kom med denne herlige kommentaren mens journalistene kretset rundt ham : -Dere ringer meg til stadighet. Ringer jeg til dere? Hvorfor plager dere da meg?

Trommisen i Queen, Roger Taylor, sa dette om pressen en gang : -I don't pretend to understand the workings of a journalistic mind. Gitaristen i Queen, Brian May har det samme synet som Sæternes. En gang på 80-tallet kom mannen med puddelhåret med denne uttalelsen -We know the opinions of the people that matter to us, and journalist's don't fall under that heading.

"Vi er avhengig av hverandre" sier mange journalister til spillerne. Det er bare tull. Journalistene trenger de mye mer enn spillerne trenger dem. Tiden er forbi da spillerne trengte oppslag for å fremme karrieren. Selvsagt finnes unntakene. De som da popper opp er Tommy Knarvik og Runar Normann. I fremtiden håper jeg at flere tar den samme holdningen til media som B.S! Eller som latterlige Knut Langeland (BT) pleier å avslutte sine "i dybden" artikler med : -Det er lov å håpe.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home