Sunday, February 18, 2007

Timeout

I februarnummeret av in-flight magasinet til SAS Braathens uttaler Mette Grønholdt i Agendum Strategi og Ledelse at næringslivet må tilby noe annet til sine kunder. Noe som innvolverer følelser og visualisering. Denne uttalelsen viser på lang vei at å ta kunder med på fotballkamp er noe som er i vinden.

Fotball er følelser (for noen)
I prinsippet er fotball først og fremst føleser. At næringslivet i Norge nå har fått øynene opp for denne måten å drive kundepleie på er trist og leit. Som vi alle vet har ikke dresskledde skapninger på fotballkamp verken følelser eller interesse for det som foregår på banen. De leier en boks på grunn av fotball er trendy. Men interessen vil før eller siden gå ned. Derfor er det interessant at klubbene pleier de minst lojale best. Ja, på kort sikt legger de igjen endel kroner i klubbkassen. Men på 2 hjemmekamper har f.eks Brann tjent MER på billettinntektene enn det hovedsponsor Sparebanken Vest betaler klovnene årlig. Ironisk nok har en av de største rivalene til Brann, nemlig VIF, skjønt dette.

Bakgårdsklubb
Brann har aldri skjønt noe helst, og slik vil det sannsynligvis bli. Her ligger også noe noe av grunnen til klubbens mangel på gull og grønne skoger. Et lag som som sliter med inkompetanse og manglende kunnskap i mange ledd (ikke bare på det sportslige...) er og blir en bakgårdsklubb.

Utbyggingen
Utbyggingen av Brann Stadion står i hodet på de fleste. Det sies at når den står ferdig til våren 2008 vil Brann endelig ta steget til å bli en toppklubb. Latterlig. At Brann får ny stadion som sikkert blir åpnet med et tifoshow etc og påstår at de nå har tatt et steg i riktig retning er bare tull. Men når en stadion med 35 vip-bokser (kan bli 56) blir viktigere enn det sportslige er det på tide med en timeout for de innvolverte parter nedi Idrettsveien.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home