Friday, February 25, 2005

Ingen fryd er som skadefryd

Som vanlig skal jeg prøve å unngå å skrive noe om kampen. Istedenfor la jeg våre svenske venner slippe til. Dette er hva de hadde å si etter dagens kamp :

Dagens passningsspel var i klass med Råsundas gräs! Inte en jävla boll orkade fram, Ingelsten blev jag bara trött på, samma med Joel. Begriper mig inte på karln faktiskt, inte snabb, inte passningssäker...

Helt otroligt vad stillastående det var bland spelarna i slutet.. Jag är mycket missnöjd med spelet, trodde knappt mina ögon när vi slog bort passningar som knappt går att slå bort.

Uffeduff: Fick bara en tragikomisk tanke. Hur ska en match se ut om man i efterhand inte ens säger att "dom kämpade bra iallafall"?

Brann var skickliga på att få matchen dit de ville, det måste vi komma ihåg.

Jag blir så less... Dagens insats var det absolut sämsta jag någonsin sett i fotbollsväg.

Det här var tamigfan det sämsta anfallsspel jag sett på år och dar! Ett tag trodde jag att det var Gullbrandstorps B-lag som sprang omkring där ute. Det finns ju ingen strategi! Alla blir förvånade så fort de får bollen: "Oj, nu fick jag bollen, det var inte bra, vad ska jag göra nu, jag tror jag sparkar iväg den så att jag inte blir av med den, för man får inte bli av med den, då är det bättre att tjonga bort den, långa bollar på Mackan, långa bollar på Mackan." Utspelade av Brann. Bedrövligt!

Siktar bollklubben på Nobels fredpris? Något mer ofarligt och tandlöst än HBK:s anfallsspel får man leta efter. Joel och Ante Pip kan inte slå en passning. Joel måste bort direkt. Tegelsten är ju nästan lika tunn som Lasse Nilsson. Det såg faktiskt ut ungefär som när Ellos är på turné med sina eviga talanger. Gonatt.

Helvete också!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home